Regulamin

REGULAMIN SERWISU INTERNETOWEGO
WWW.VARIDESKO.PL

 

  • 1

POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Serwis internetowy varidesko.pl działa na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
  2. Regulamin określa warunki zawierania i rozwiązywania Umów Sprzedaży Produktu oraz tryb postępowania reklamacyjnego, a także rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną przez Serwis varidesko.pl, zasady świadczenia tych usług, warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną, podstawowe informacje o Produktach.
  3. Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do Konsumentów, jak i do Przedsiębiorców korzystających ze Sklepu, chyba że dane postanowienie Regulaminu stanowi inaczej i jest skierowane wyłącznie do Konsumentów albo do Przedsiębiorców.
  4. Każdy Usługobiorca z chwilą podjęcia czynności zmierzających do korzystania z Usług Elektronicznych Serwisu varidesko.pl zobowiązany jest do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu.
  5. Sprzedawca oświadcza, iż publiczny charakter sieci Internet i korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną wiązać może się z zagrożeniem pozyskania i modyfikowania danych Klientów oraz Użytkowników przez osoby nieuprawnione, dlatego Klienci oraz Użytkownicy powinni stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują wskazane wyżej zagrożenia. W szczególności powinni stosować programy antywirusowe i chroniące tożsamość korzystających z sieci Internet. Sprzedawca nigdy nie zwraca się do Klienta lub Użytkownika z prośbą o udostępnienie mu w jakiejkolwiek formie Hasła.
  6. Sprzedawca stosuje mechanizm plików „cookies”, które podczas korzystania przez Klientów ze Sklepu, zapisywane są przez serwer Sprzedawcy na dysku twardym urządzenia końcowego Klienta. Stosowanie plików „cookies” ma na celu poprawne działanie Sklepu na urządzeniach końcowych Klientów. Mechanizm ten nie niszczy urządzenia końcowego Klienta oraz nie powoduje zmian konfiguracyjnych w urządzeniach końcowych Klientów ani w oprogramowaniu zainstalowanym na tych urządzeniach. Każdy Klient może wyłączyć mechanizm „cookies” w przeglądarce internetowej swojego urządzenia końcowego. Sprzedawca wskazuje, że wyłączenie „cookies” może jednak spowodować utrudnienia lub uniemożliwić korzystanie ze Sklepu.
  7. W sprawach nieregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy:
  • ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r.;
  • ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.;
  • ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich z dnia 23 września 2016 r.;
  • ustawy Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r.;
  • inne przepisy prawa polskiego.

 

  • 2
    DEFINICJE
  1. ADMINISTRATOR – podmiot, który ustala samodzielnie cele i sposoby przetwarzania danych osobowych, tj. Varidesko Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Pakości (88 – 170) przy ul. Rynek 9-13, wpisana do rejestru przedsiębiorców KRS prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Bydgoszczy XIII Wydział Gospodarczy pod numerem 0001035312, REGON:
    52528925000000, NIP: 5562802865, posiadająca kapitał zakładowy w wysokości 100.000,00 złotych;
  2. CENA – wartość wyrażona w jednostkach pieniężnych, którą Klient jest obowiązany zapłacić Sprzedawcy za kupno Produktu;
  3. COOKIES – pliki tekstowe umieszczane na urządzeniu w celu umożliwienia rozpoznania Użytkownika i dostosowania Serwisu internetowego do jego potrzeb;
  4. DNI ROBOCZE – dni tygodnia od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy;
  5. FORMULARZ ZAMÓWIENIA – formularz dostępny na stronie internetowej varidesko.pl umożliwiający złożenie Zamówienia;
  6. HASŁO – ciąg znaków, używany podczas logowania do Serwisu internetowego;
  7. KLIENT, UŻYTKOWNIK – osoba fizyczna, która ukończyła 13 lat, przy czym w przypadku nieukończenia przez tę osobę 18 lat, konieczna jest zgoda jej przedstawiciela ustawowego, chyba, że posiada pełną zdolność do czynności prawnych, a także osoba prawna lub osoba lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która korzysta ze Sklepu internetowego/Serwisu, w szczególności, która na zasadach określonych w przedmiotowym Regulaminie składa zamówienie za pośrednictwem Sklepu internetowego;
  8. KONSUMENT – Klient będący osobą fizyczną, który dokonuje czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą bądź zawodową, w szczególności składa zamówienie w Sklepie internetowym na zasadach określonych w Regulaminie;
  9. KONTO – oznaczony indywidualną nazwą (Loginem) oraz Hasłem, zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Usługodawcy, w którym gromadzone są dane Usługobiorcy, w tym informacje o złożonych Zamówieniach;
  10. LOGIN – indywidualne oznaczenie Użytkownika, składające się z ciągu znaków literowych, cyfrowych lub innych, wymagane wraz z Hasłem do założenia Konta w Sklepie Internetowym, a także do logowania w Serwisie Internetowym;
  11. PRODUKT – dostępna w Sklepie internetowym rzecz ruchoma albo usługa, będąca przedmiotem Umowy między Klientem a Sprzedawcą;
  12. POLITYKA PRYWATNOŚCI – polityka prywatności obowiązująca w Serwisie internetowym, która jest dostępna pod adresem varidesko.pl;
  13. POLITYKA WYKORZYSTANIA PLIKÓW COOKIES – polityka wykorzystania plików cookies obowiązująca w Serwisie, która to jest dostępna pod adresem varidesko.pl;
  14. PRZEDSIĘBIORCA – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą, posiadająca zdolność prawną, wykonująca działalność gospodarczą, a także wspólnicy spółki cywilnej (w zakresie wykonywanej przez nich działalności gospodarczej) z zastrzeżeniem, że osoby te zawierają Umowę sprzedaży, która ma dla nich charakter zawodowy, wynikający z przedmiotu wykonywanej działalności gospodarczej;
  15. REGULAMIN – niniejszy regulamin Serwisu internetowego;
  16. SERWIS INTERNETOWY, SKLEP – serwis/sklep internetowy prowadzony pod domeną varidesko.pl, za pośrednictwem, którego Użytkownicy mogą korzystać z kupna Produktów;
  17. SPRZEDAWCA, USŁUGODAWCA - Varidesko Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Pakości (88 – 170) przy ul. Rynek 9-13, wpisana do rejestru przedsiębiorców KRS prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Bydgoszczy XIII Wydział Gospodarczy KRS pod numerem 0001035312, REGON:
    52528925000000, NIP: 5562802865, posiadająca kapitał zakładowy w wysokości 100 000,00 złotych; nr. tel. …, e-mail …
  18. UMOWA SPRZEDAŻY – Umowa sprzedaży Produktu zawarta między Klientem, a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu;
  19. USŁUGA ELEKTRONICZNA – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Sklepu;
  20. USŁUGOBIORCA – osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, korzystająca z Usługi elektronicznej;
  21. ZAMÓWIENIE – oświadczenie woli Klienta stanowiące ofertę zawarcia Umowy sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.

 

  • 3

INFORMACJE DOTYCZĄCE ZAMAWIANIA PRODUKTÓW

  1. Serwis Internetowy prowadzi sprzedaż Produktów za pośrednictwem sieci Internet.
  2. Informacje znajdujące się w Serwisie nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów prawa. Klient, składając Zamówienie, składa ofertę kupna określonego Produktu na warunkach podanych w jego opisie.
  3. Cena zakupu Produktu, widoczna w Sklepie, jest wyrażona w polskich złotych i podana zarówno w wartościach netto, jak i brutto. Cena nie zawiera kosztów dostawy, które są wskazywane w trakcie składania Zamówienia.
  4. Cena za kupno Produktu widoczna w Sklepie jest wiążąca w chwili złożenia przez Klienta Zamówienia. Cena nie ulegnie zmianie niezależnie od zmian cen, które mogą się pojawić w odniesieniu do poszczególnych Produktów po złożeniu przez Klienta Zamówienia.
  5. Sprzedawca informuje Klientów o cenach jednostkowych, promocjach i obniżkach Cen Produktów. Przy informacji o obniżce, uwidaczniana jest informacja o najniższej Cenie Produktu, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki, a jeżeli Produkt oferowany jest do sprzedaży w okresie krótszym niż 30 dni – uwidaczniania jest najniższa Cena Produktu, która obowiązywała w okresie krótszym niż 30 dni – Sprzedawca uwidacznia najniższą Cenę Produktu, która obowiązywała w okresie od dnia rozpoczęcia oferowania tego Produktu do sprzedaży do dnia wprowadzenia obniżki.
  6. Zamówienia można składać poprzez witrynę internetową varidesko.pl – 24 godziny na dobę, przez cały rok.
  7. Klient dokonuje zakupu w Sklepie poprzez dokonanie wyboru Produktów oraz podejmowanie czynności technicznych, w oparciu o wyświetlane Klientowi komunikaty oraz informacje dostępne na stronie internetowej.
  8. Klient dokonuje wyboru Produktów, dodając je do koszyka. W przypadku niektórych Produktów wybór można poprzedzić określeniem odpowiednich wymiarów oraz koloru Produktu.
  9. Do momentu złożenia zamówienia Klient ma możliwość modyfikacji wprowadzonych danych oraz wybranych Produktów. W tym celu należy kierować się wyświetlanymi Klientowi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie internetowej.
  10. W celu złożenia Zamówienia, Klient nie ma obowiązku rejestracji Konta.
  11. W trakcie składania Zamówienia, Klient zobowiązany jest do podania następujących danych, zawartych w Formularzu Zamówienia:
  12. adres e-mail lub numer telefonu komórkowego, na który zostaną wysłane m.in. szczegóły i aktualizacje Zamówienia,
  13. kraj/region wysyłki,
  14. nazwisko oraz fakultatywnie imię Klienta,
  15. adres, pod który ma dojść do dostarczenia Produktu, w tym ulica, numer mieszkania i lokalu, kod pocztowy, miejscowość,
  16. metody wysyłki,
  17. metody płatności,
  18. adresu rozliczeniowego.
  19. Warunkiem złożenia Zamówienia przez Klienta jest zapoznanie się z Regulaminem oraz Polityką prywatności i akceptacja ich postanowień w czasie składania Zamówienia.
  20. Złożenie zamówienia stanowi złożenie Sprzedawcy przez Klienta oferty zawarcia Umowy sprzedaży Produktu, będącego przedmiotem Zamówienia.
  21. Po złożeniu Zamówienia, Klient otrzymuje wiadomość e – mail/SMS zawierającą ostateczne potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia oraz potwierdzenie otrzymania Zamówienia.
  22. Czas rozpoczęcia realizacji zamówienia pokrywa się z momentem wpłaty na rachunek bankowy podany w potwierdzeniu Zamówienia w przypadku płatności przelewem lub dokonania Zamówienia w przypadku płatności przez system PayPal.
  23. Czas realizacji Zamówienia wynosi od dwóch do trzech tygodni.
  24. Realizacja Zamówień odbywa się od poniedziałku do piątku w godzinach 7-15 w dni robocze. Zamówienia złożone w dni robocze po godz. 15, soboty, niedziele oraz święta, będą rozpatrywane następnego dnia roboczego.
  25. Klient ma możliwość subskrybowania wiadomości e-mail Sprzedawcy, co umożliwia mu pozyskanie wiedzy o nowych kolekcjach i ekskluzywnych ofertach Sprzedawcy. Odbywa się to poprzez wypełnienie formularza kontaktowego, w którym Klient jest zobowiązany do podania adresu e-mail, a fakultatywnie nazwy, numeru telefonu oraz komentarza.

 

  • 4
    ZAWARCIE UMOWY SPRZEDAŻY
  1. Do zawarcia Umowy Sprzedaży niezbędne jest wcześniejsze złożenie przez Klienta Zamówienia udostępnionymi przez Sprzedawcę sposobami, zgodnie z § 3 Regulaminu.
  2. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie.
  3. Potwierdzenie przyjęcia Zamówienia powoduje związanie Klienta Zamówieniem.
  4. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia następuje poprzez przesłanie wiadomości
    e – mail/SMS.
  5. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia zawiera:
  6. potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia,
  7. formularz odstąpienia od umowy,
  8. niniejszy Regulamin zawierający pouczenie o prawie odstąpienia od umowy.
  9. Z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości e – mail/SMS, zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
  10. Każda Umowa Sprzedaży jest potwierdzona dowodem zakupu (paragon fiskalny/faktura VAT/faktura pro forma), który jest dołączany do Produktu i/lub wysyłany pocztą elektroniczną na adres e – mail/numer telefonu Klienta podany w Formularzu zamówienia.
  11. W przypadku braku potwierdzenia Zamówienia i/lub płatności w przeciągu 3 dni roboczych, Zamówienie zostaje anulowane.
  12. Umowa sprzedaży zawierana jest w języku polskim, o treści zgodnej z Regulaminem i przepisami prawa.

 

  • 5
    SPOSOBY PŁATNOŚCI
  1. Sprzedawca udostępnia możliwość płatności za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych PayPal oraz przelewem tradycyjnym na rachunek bankowy Sprzedawcy.
  2. Wpłaty należy dokonać na rachunek bankowy o numerze 75 1140 2004 0000 3802 8480 3716 W tytule przelewu należy wskazać dane podane w formularzu podsumowującym Zamówienie.
  3. Klient zobowiązany jest do dokonania zapłaty Ceny z tytułu Umowy Sprzedaży w terminie 7 dni roboczych od dnia jej zawarcia. W przypadku braku wpłaty w podanym terminie Zamówienie zostanie anulowane.

 

  • 6
    KOSZT, TERMIN I SPOSOBY TRANSPORTU
  1. Koszty dostawy Produktu, które pokrywa Klient, ustalane są podczas procesu składania Zamówienia i są one uzależnione od sposobu dostawy zakupionego Produktu.
  2. Sprzedawca jest zobowiązany dostarczyć Produkt będący przedmiotem Umowy sprzedaży bez wad.
  3. Na termin dostawy wpływa czas przygotowania Produktu do wysyłki, odległość do pokonania do punktu dostawy oraz czas transportu przez przewoźnika.
  4. Czas przygotowania Produktu do dostawy wynosi od 14 do 21 dni roboczych od momentu zaksięgowania środków pieniężnych na rachunku Sprzedawcy.
  5. Czas dostawy Produktów przez przewoźnika następuje w terminie przez niego deklarowanym od 1 do 2 dni roboczych od momentu nadania przesyłki
  6. Zakupione Produkty zostają doręczane za pomocą wyspecjalizowanych firm kurierskich. W szczególnie uzasadnionych przypadkach istnieje możliwość odbioru osobistego w siedzibie Sprzedającego po wcześniejszym kontakcie e – mailowym lub telefonicznym.
  7. W razie przesłania Produktu do Klienta za pośrednictwem przewoźnika, Klient obowiązany jest zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Produktu, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.
  8. W przypadku nieobecności Klienta pod wskazanym przez niego adresem, podanym przy składaniu Zamówienia jako adres dostawy, pracownik dostawcy pozostawi awizo lub podejmie próbę kontaktu telefonicznego celem ustalenia terminu, w którym Klient będzie obecny. W przypadku zwrotnego odesłania zamówionego Produktu do Sklepu Internetowego przez dostawcę, Sprzedawca skontaktuje się z Klientem drogą elektroniczną lub telefonicznie, ustalając ponownie z Klientem termin i koszt dostaw.
  • 7
    REKLAMACJA PRODUKTU
  1. Reklamacja z tytułu gwarancji:
  • Produkty oferowane w Serwisie internetowym posiadają gwarancję obowiązującą na terenie Rzeczypospolitej Polskiej;
  • okres gwarancji został sprecyzowany przy każdym Produkcie na stronie Sklepu internetowego i jest liczony od dnia dostarczenia Produktu do Klienta;
  • dokumentem uprawniającym do ochrony gwarancyjnej jest karta gwarancyjna lub dowód zakupu;
  • dane gwaranta, szczegółowe informacje na temat Produktów objętych gwarancją, dane dotyczące okresu trwania i warunków gwarancji, uprawnień przysługujących Klientowi z tytułu gwarancji zawiera karta gwarancyjna dołączona do Produktu lub udostępniona w Serwisie internetowym;
  • gwarancja nie wyłącza uprawnień Konsumenta oraz podmiotu, o którym mowa w § 10 Regulaminu, z tytułu niezgodności Produktu z Umową Sprzedaży określonych w Ustawie o prawach konsumenta, które przysługują Konsumentowi oraz podmiotowi, o którym mowa w § 10 z mocy prawa.
  1. Reklamacja:
  • podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta będącego Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 10 Regulaminu, z tytułu braku zgodności Produktu z umową, są określone w Ustawie o prawach konsumenta;
  • wyłączone jest dochodzenie roszczeń z tytułu rękojmi przez Klientów będących Przedsiębiorcami;
  • Sprzedawca jest odpowiedzialny wobec Klienta będącego Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 10 Regulaminu, za brak zgodności Produktu z umową, istniejący w chwili dostarczenia Produktu i ujawniony w ciągu 2 lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Produktu określony przez Sprzedawcę lub osoby działające w jego imieniu jest dłuższy;
  • zawiadomienia o braku zgodności Produktu z umową oraz zgłoszenie odpowiedniego żądania można dokonać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@varidesko.pl lub pisemnie na adres Sprzedawcy;
  • w powyższej wiadomości w formie pisemnej lub elektronicznej należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę;
  • dla oceny nieprawidłowości i niezgodności Produktu z umową, Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu mają obowiązek udostępnić Produkt Sprzedawcy, a Sprzedawca zobowiązany jest do odebrania go na swój koszt;
  • Sprzedawca ustosunkuje się do żądania Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od momentu jej otrzymania;
  • w przypadku reklamacji Klienta będącego Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 10 Regulaminu – nierozpatrzenie reklamacji w terminie 14 dni od jej zgłoszenia jest jednoznaczne z jej uwzględnieniem;
  • Klient może żądać w pierwszej kolejności wymiany lub naprawienia Produktu przez Sprzedawcę. Obniżenia ceny oraz odstąpienia od umowy Klient może żądać wyłącznie w określonych w ustawie o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. przypadkach (m.in. w przypadku, gdy niezgodność towaru z umową jest istotna, gdy Sprzedawca odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową czy w przypadku, gdy brak zgodności towaru z umową występuje nadal, pomimo że sprzedawca próbował doprowadzić towar do zgodności z umową);
  • w związku z uzasadnioną reklamacją Klienta będącego Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 10 Regulaminu, Sprzedawca odpowiednio:
  1. pokrywa koszty wymiany/naprawy oraz ponownego dostarczenia Produktu;
  2. obniża cenę Produktu (obniżona cena musi pozostawać w proporcji ceny towaru zgodnego z umową do towaru niezgodnego z umową) i zwraca Konsumentowi lub podmiotowi, o którym mowa w § 10 wartość obniżonej ceny najpóźniej w terminie 14 dni od otrzymania uprawnionego oświadczenia tego Konsumenta lub podmiotu, o którym mowa w § 10 o obniżeniu ceny;
  3. w przypadku uprawnionego odstąpienia od umowy przez Konsumenta lub podmiot, o którym mowa w § 10 – zwraca im cenę Produktu najpóźniej w terminie 14 dni od dnia otrzymania zwracanego towaru lub dowodu jego odesłania. W razie odstąpienia od umowy, Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 zobowiązany jest niezwłocznie zwrócić towar do Sprzedawcy na koszt Sprzedawcy;
  • odpowiedź na reklamację jest przekazywana na papierze lub innym trwałym nośniku np. wiadomość mailowa lub SMS.

 

  • 8
    PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
  1. Z zastrzeżeniem ust. 10 niniejszego paragrafu, Klient będący jednocześnie Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 10 Regulaminu, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie w terminie 14 dni. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
  2. W razie odstąpienia od umowy, Umowa Sprzedaży jest uważana za niezawartą, a Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu mają obowiązek zwrócić Produkt Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Produkt. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem.
  3. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży należy dokonać zwrotu Produktu na adres Sprzedawcy.
  4. Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu, ponoszą odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu, chyba że Sprzedawca nie poinformował Konsumenta lub podmiotu, o którym mowa w § 10 o sposobie i terminie wykonania prawa odstąpienia od umowy i wzorze formularza odstąpienia od umowy. W celu stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktów Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu, powinni obchodzić się z Produktami i sprawdzać je tylko w taki sam sposób, w jaki mogliby to zrobić w sklepie stacjonarnym.
  5. Z zastrzeżeniem ust. 6 oraz 8 niniejszego paragrafu, Sprzedawca dokona zwrotu wartości Produktu wraz z kosztami jej dostawy przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, Z zastrzeżeniem ust. 7 niniejszego paragrafu, zwrot nastąpi niezwłocznie, a najpóźniej w terminie 14 dni od momentu otrzymania przez Sprzedawcę oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży.
  6. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Produkt od Konsumenta lub podmiotu, o którym mowa w § 10 Regulaminu, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu, dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  7. Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu, odstępujący od Umowy Sprzedaży, zgodnie z ust. 1 niniejszego paragrafu, ponoszą jedynie koszty dostawy Produktu do Sprzedawcy.
  8. Termin czternastodniowy, w którym Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu, może odstąpić od umowy, liczy się:
  9. dla umowy, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje Produkt będąc zobowiązany do przeniesienia jego własności - od dnia, w którym Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu (lub wskazana przez nich osoba trzecia inna niż przewoźnik) objął Produkt w posiadanie;
  10. dla umowy, która obejmuje wiele Produktów które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach - od objęcia w posiadanie ostatniego Produktu, jego partii lub części;
  11. dla umowy polegającej na regularnym dostarczaniu Produktu przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszego z Produktów;
  12. dla pozostałych umów - od dnia zawarcia umowy.
  13. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi lub podmiotowi, o którym mowa w § 10 Regulaminu, w wypadku Umowy Sprzedaży:
  14. w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
  15. w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
  16. w której przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
  17. o świadczenie usług, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli
    przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości;
  18. w której przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia.
  19. Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży przysługuje zarówno Sprzedawcy, jak i Klientowi, w przypadku niewykonania przez drugą stronę umowy swojego zobowiązania w terminie ściśle określonym.

 

  • 9
    POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW
  1. W niniejszym paragrafie zawarto postanowienia dotyczące wyłącznie Przedsiębiorców nieobjętych ochroną wynikającą z Ustawy o prawach konsumenta, o której mowa w § 10 Regulaminu.
  2. Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawartej z Klientem niebędącym Konsumentem w terminie 14 dni roboczych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Klienta niebędącego Konsumentem żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.
  3. Korzyści i ciężary związane z Produktem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu przechodzą na Klienta niebędącego Konsumentem z chwilą wydania przez Sprzedawcę Produktu przewoźnikowi. Sprzedawca w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Produktu powstałe od momentu przyjęcia Produktu do przewozu aż do wydania go Klientowi, jak również za opóźnienie w przewozie przesyłki.
  4. W przypadku wysłania Produktu do Klienta za pośrednictwem przewoźnika Klient niebędący Konsumentem jest zobowiązany zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Produktu, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.
  5. Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie Usługobiorcy niebędącemu Konsumentem oświadczenia o wypowiedzeniu.
  6. Przedsiębiorcy nie przysługuje uprawnienie do zwrotu Produktu ani odstąpienia od Umowy poza przypadkami wynikającymi z przepisów prawa powszechnie obowiązującego.
  • 10
    POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW NA PRAWACH KONSUMENTÓW
  1. Przedsiębiorca prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą (niniejszy paragraf nie dotyczy spółek handlowych) jest objęty ochroną przewidzianą ustawą o prawach konsumenta, pod warunkiem, że umowa, którą zawiera ze Sprzedawcą jest bezpośrednio związana z jego działalnością gospodarczą, ale z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla niego charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej.
  2. Osoba prowadząca działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 1 niniejszego paragrafu jest objęta ochroną wyłącznie w zakresie:
  3. niedozwolonych postanowień umownych;
  4. odpowiedzialności z tytułu braku zgodności Produktu z umową;
  5. prawa odstąpienia od umowy zawartej na odległość;
  6. zasad dotyczących umowy o dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej.
  7. Przedsiębiorca, o którym mowa w ust. 1 niniejszego paragrafu traci uprawnienia z tytułu ochrony konsumenckiej w przypadku, gdy Umowa Sprzedaży, którą zawarł ze Sprzedawcą posiada charakter zawodowy, który jest weryfikowany na podstawie wpisu tego przedsiębiorcy w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej, w szczególności wskazanych tam kodów Polskiej Klasyfikacji Działalności.
  8. Przedsiębiorcy, o których mowa w ust. 1 niniejszego paragrafu nie są objęci ochroną
    instytucjonalną zapewnioną dla Konsumentów przez powiatowych rzeczników praw konsumenta jak również Prezesa UOKiK.

 

  • 11
    RODZAJ I ZAKRES USŁUG ELEKTRONICZNYCH
  1. Usługodawca umożliwia za pośrednictwem Serwisu korzystanie z Usług Elektronicznych takich jak:
  2. zawieranie Umów Sprzedaży Produktu,
  3. prowadzenie Konta w Sklepie,
  4. wysłanie wiadomości za pośrednictwem formularza kontaktowego.
  5. Świadczenie Usług Elektronicznych na rzecz Usługobiorców w Sklepie odbywa się na warunkach określonych w Regulaminie.
  6. Usługodawca ma prawo do zamieszczania na stronie internetowej Sklepu treści reklamowych. Treści te, stanowią integralną część Serwisu i prezentowanych w nim materiałów.
  • 12
    WARUNKI ŚWIADCZENIA I ZAWIERANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH
  1. Świadczenie Usług Elektronicznych określonych w § 11 ust. 1 Regulaminu przez Usługodawcę jest nieodpłatne.
  2. Okres na jaki umowa zostaje zawarta:
  3. umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na umożliwieniu złożenia Zamówienia w Sklepie zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą złożenia Zamówienia albo zaprzestania jego składania przez Usługobiorcę;
  4. umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na prowadzeniu Konta w Sklepie zawierana jest na czas nieoznaczony. Zawarcie umowy następuje w chwili wysłania przez Usługobiorcę uzupełnionego Formularza Rejestracji;
  5. umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na umożliwieniu wysłaniu
    wiadomości do Usługodawcy za pośrednictwem Formularza Kontaktowego zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą wysłania wiadomości albo zaprzestania jej wysyłania przez Usługobiorcę.
  6. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca:
  7. komputer (lub urządzenie mobilne) z dostępem do Internetu;
  8. dostęp do poczty elektronicznej;
  9. przeglądarka internetowa;
  10. włączenie w przeglądarce internetowej Cookies oraz Javascript.
  11. Usługodawca dołoży starań, aby korzystanie ze Sklepu było możliwe dla użytkowników Internetu z użyciem wszystkich popularnych przeglądarek internetowych, systemów operacyjnych, typów urządzeń oraz typów połączeń internetowych. Minimalne wymagania techniczne umożliwiające korzystanie ze Sklepu to przeglądarka internetowa w wersji co najmniej Internet Explorer 11 lub Chrome 39 lub FireFox 34 lub Opera 26 lub Safari 5 lub nowszych, z włączoną obsługą języka Javascript, akceptująca pliki typu „cookies” oraz łącze internetowe o przepustowości co najmniej 256 kbit/s. Strona Internetowa Sklepu jest zoptymalizowana dla minimalnej rozdzielczości ekranu 1024x768 pikseli.
  12. Usługobiorca zobowiązany jest do korzystania z Serwisu w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych i praw własności intelektualnej osób trzecich.
  13. Usługobiorca zobowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym.
  14. Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
  15. Usługodawca może pozbawić Usługobiorcy prawa do korzystania ze Sklepu, jak również może ograniczyć jego dostęp do części lub całości jego zasobów ze skutkiem natychmiastowym, w przypadku naruszenia przez Usługobiorcę Regulaminu, a w szczególności, gdy Usługobiorca:
  16. podał w trakcie rejestracji w Sklepie dane niezgodne z prawdą, niedokładne lub nieaktualne, wprowadzające w błąd lub naruszające prawa osób trzecich,
  17. dopuszcza się za pośrednictwem Sklepu naruszenia dóbr osobistych osób trzecich, w szczególności dóbr osobistych innych Klientów Sklepu,
  18. korzysta ze Sklepu w sposób uciążliwy dla innych Klientów Sklepu,
  19. rozsyła lub umieszcza w ramach Sklepu niezamówione informacje handlowe (spam),
  20. dopuszcza się innych zachowań, które zostaną uznane przez Usługodawcę za zachowania niezgodne z obowiązującymi przepisami prawa lub ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet lub godzące w dobre imię Usługodawcy.

 

  • 13
    REKLAMACJE ZWIĄZANE ZE ŚWIADCZENIEM
    USŁUG ELEKTRONICZNYCH
  1. Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych za pośrednictwem Serwisu Usługobiorca może składać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres:
    sklep@varidesko.pl
  2. W wiadomości e – mail, należy podać informacje wskazane w § 7 ust. 2 pkt 5 Regulaminu.
  3. Rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od momentu zgłoszenia.
  4. Odpowiedź Usługodawcy w sprawie reklamacji jest wysyłana na adres e – mail Usługobiorcy podany w zgłoszeniu reklamacyjnym lub w inny podany przez Usługobiorcę sposób.

 

  • 14
    WARUNKI ROZWIĄZYWANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH
  1. Wypowiedzenie umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej:
  2. wypowiedzeniu może ulec umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej o charakterze ciągłym i bezterminowym (prowadzenie Konta),
  3. Usługobiorca może wypowiedzieć umowę ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie stosownego oświadczenia za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@varidesko.pl lub poprzez usunięcie Konta,
  4. Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej o charakterze ciągłym i bezterminowym w przypadku, gdy Usługobiorca narusza Regulamin, w szczególności, gdy dostarcza treści o charakterze bezprawnym po bezskutecznym wcześniejszym wezwaniu do zaprzestania naruszeń z wyznaczeniem odpowiedniego terminu. Umowa w takim wypadku wygasa po upływie 7 dni od dnia złożenia oświadczenia woli o jej wypowiedzeniu (okres wypowiedzenia),
  5. wypowiedzenie prowadzi do ustania stosunku prawnego ze skutkiem na przyszłość.
  6. Usługodawca i Usługobiorca mogą rozwiązać umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej w każdym czasie w drodze porozumienia stron.

 

  • 15
    PRODUKTY
  1. Sprzedawca oferuje Produkty w postaci wysokiej jakości mebli warsztatowych dla profesjonalnych zastosowań, zwłaszcza w branży przemysłowej lekkiej oraz dla centrów logistycznych.
  2. Oferowane Produkty zostały podzielone na stronie Sklepu na następujące kategorie: meble robocze ESD, meble robocze, stoły do pakowania, oświetlenie LED, akcesoria.
  3. Przy niektórych Produktach Klient ma możliwość wyboru określonego rozmiaru oraz koloru Produktu, co może wpłynąć na ostateczną Cenę Produktu.
  4. Każdy Produkt jest szczegółowo opisany na stronie internetowej Sklepu, w szczególności poprzez informacje o jego parametrach technicznych, wymiarach, przeznaczeniu oraz innych cechach charakterystycznych.

 

  • 16
    WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA
  1. Wszystkie treści zamieszczone na stronie internetowej pod adresem varidesko.pl korzystają z ochrony prawnoautorskiej i (z zastrzeżeniem ust. 3 niniejszego paragrafu oraz elementów zamieszczanych przez Usługobiorców, wykorzystywanych na zasadzie licencji, przeniesienia majątkowych praw autorskich lub dozwolonego użytku) są własnością Sprzedawcy. Usługobiorca ponosi pełną odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną Usługodawcy, będącą następstwem użycia jakiejkolwiek zawartości strony www.varidesko.pl bez zgody Usługodawcy.
  2. Jakiekolwiek wykorzystanie przez kogokolwiek, bez wyraźnej pisemnej zgody Usługodawcy, któregokolwiek z elementów składających się na treść oraz zawartość strony varidesko.pl stanowi naruszenie prawa autorskiego przysługującego Usługodawcy i skutkuje odpowiedzialnością cywilnoprawną oraz karną.
  3. Wszystkie nazwy handlowe, nazwy Produktów, nazwy firm i ich logo użyte na stronie internetowej Serwisu pod adresem varidesko.pl należą do ich właścicieli i są używane wyłącznie w celach identyfikacyjnych. Mogą być one zastrzeżonymi znakami towarowymi. Wszystkie materiały, opisy i zdjęcia prezentowane na stronie internetowej Sklepu pod adresem www.varidesko.pl użyte są w celach informacyjnych.

 

  • 17
    PRACE KONSERWACYJNE
  1. Usługodawca zastrzega sobie prawo do prowadzenia prac konserwacyjnych systemu teleinformatycznego mogących powodować czasowe utrudnienia lub uniemożliwienie korzystania z Serwisu Internetowego
  2. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za blokowanie przez administratorów serwerów pocztowych przesyłania wiadomości na adres e-email wskazany przez Klienta oraz za usuwanie i blokowanie e-maili przez oprogramowanie zainstalowane na komputerze, którego Klient używa w celu korzystania ze Sklepu.

 

  • 18
    POUFNOŚĆ DANYCH
  1. Usługodawca zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa zachowuje należytą staranność w zakresie poufności informacji przekazywanych podczas procesu zakupu w Sklepie na stronie varidesko.pl, a także informacji o świadczonych na rzecz Klientów usługach, jeżeli nie są jawne z zasady lub ich ujawnienie nie jest niezbędne dla prawidłowego świadczenia usług, których dotyczą.
  2. Informacje objęte tajemnicą mogą być przetwarzane przez Usługodawcę, jeżeli stanowi to przedmiot usługi świadczonej Klientom, jest niezbędne dla jej prawidłowego wykonania lub nadzoru nad prawidłowym działaniem systemu teleinformatycznego Usługodawcy.
  3. Usługodawca zachowuje należytą staranność, w zakresie uzasadnionym względami technicznymi lub ekonomicznymi, przy zabezpieczaniu urządzeń teleinformatycznych, sieci teleinformatycznych oraz zbiorów danych przed ujawnieniem danych poufnych w rozumieniu niniejszego paragrafu.

 

  • 19
    OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
  1. Dane osobowe Klienta są przetwarzane przez Sprzedawcę jako Administratora.
  2. Podanie danych osobowych przez Klienta jest niezbędne w celu zawarcia Umowy Sprzedaży.
  3. Wszelkie informacje dotyczące przetwarzania i ochrony danych osobowych zawarte są w zakładce „Polityka Prywatności” dostępnej w Sklepie

 

  • 20
    POSTANOWIENIA KOŃCOWE
  1. Umowy zawierane poprzez Sklep zawierane są zgodnie z prawem polskim.
  2. Usługodawca ma prawo do jednostronnej zmiany Regulaminu.
  3. W przypadku niezgodności jakiejkolwiek części Regulaminu z obowiązującym prawem, w miejsce zakwestionowanego przepisu Regulaminu zastosowanie mają właściwe przepisy prawa polskiego.
  4. Wszelkie spory wynikłe z Umów Sprzedaży między Sklepem, a Klientami będą rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze negocjacji, z intencją polubownego zakończenia sporu, z uwzględnieniem ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Jeśli jednak nie byłoby to możliwe lub też byłoby niesatysfakcjonujące dla którejkolwiek ze stron, spory będą rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny, zgodnie z ust. 5 niniejszego paragrafu.
  5. Sądowe rozstrzyganie sporów:
  6. ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą, a Usługobiorcą (Klientem) będącym jednocześnie Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 10 Regulaminu, zostają poddane sądom właściwym zgodnie z przepisami kodeksu postępowania cywilnego z dnia 17 listopada 1964 r.;
  7. ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą, a Usługobiorcą (Klientem) niebędącym jednocześnie Konsumentem, o którym mowa w § 9 Regulaminu, zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Usługodawcy.
  8. Klient będący Konsumentem ma również prawo do skorzystania z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów w szczególności poprzez złożenie po zakończeniu postępowania reklamacyjnego wniosku o wszczęcie mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przez sąd polubowny. Konsument może skorzystać także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów. Pozasądowe
    dochodzenie roszczeń po zakończeniu postępowania reklamacyjnego jest bezpłatne.
  9. Konsument w celu polubownego rozwiązania sporu może w szczególności złożyć skargę za pośrednictwem platformy internetowej ODR (Online Dispute Resolution).
  10. Regulamin wchodzi w życie począwszy od dnia 27.11.2024